2012年8月29日水曜日

学生レポート


I choose CIP because the tuition fee is so affordable. The expenses are so cheap also. I am studying here for only three months. When I first arrived in the Philippines, I was worried about my English skills because it’s almost 2 decades that I do not study English. This is the reason why I have a difficulty with my group classes. Some of the textbooks used are also difficult. So I decided to change the group classes to 1 on 1. I approached the Japanese manager about this concern. Immediately the management took actions. Some of the difficult textbooks are change to easy ones. Eventually, after a month of struggle, I was able to adjust the difficult group classes. I am even challenged to study harder so my English will improve.
CIP management are so accommodating that they can easily deal with my request. I won’t give up and study even harder. CIP’s environment is so cool. It is also a quiet and safe place. So it is really conducive for learning. CIP dishes are mainly Korean. However, if you want to go out and eat or want to go downtown you can easily use the transportation can go to your destination within 30 minutes. At downtown, there are shopping malls, and can simply shop. It’s really convenient. I choose CIP for simple reasons but I am very satisfied with the services they have provided.

私は初めての海外語学留学を費用が安いという理由でCIP決め、
3カ月の予定で勉強しています。はじめは学校を卒業してから何年も経っている私にとって英語の勉強はとても心配でした。
案の定、当初はグループクラスのディスカッションについていけず、テキストもちょっと難しいものでした。
そこで1週間後にマネージャーと相談し、全てマンツーマンコースに変更。また、いくつかの教科書もレベルを下げてもらいました。授業の際には、英語をほとんど話せない私でも先生方は私の言おうとしていることを一緒に考えてくれます。
その結果、1月後にはある程度会話をすることにも慣れ、再びグループクラスに変更し、現在に至っています。
こうした私のわがままを聞いてくれるのも小規模学校の特徴ではないかと思います。おかげでなんとか
3カ月間リタイヤせずに勉強できそうです。
学校は比較的郊外の静かな環境に位置しており、フィリピンの中でも治安はいいようです。寮の食事は韓国料理が中心ですが、交通機関を利用すれば30分もしないで繁華街に行くこともできますし、買い物もできますので私の場合は不便だと思っていません。単純な理由でCIPでの語学留学を決めたのですが、今では本当によかったと感じています。

0 件のコメント:

コメントを投稿